Θα πρέπει να παρασκευάζουμε ή να έχουμε στη διάθεσή μας έτοιμη παρασκευασμένη ποσότητα χρώματος ικανή για την ολοκλήρωση της βαφής του συνόλου μίας ενιαίας επιφάνειας, ώστε να αποφεύγουμε την περίπτωση δημιουργίας διχρωμιών ή ματίσεων σε αυτήν μετά το πέρας της εφαρμογής.
Βεβαίως θα πρέπει επιπλέον, η ολοκλήρωση της βαφής μίας ενιαίας επιφάνειας να γίνεται σε μία μόνο εφαρμογή.
Η αναλογία αραίωσης του χρώματος με νερό ή διαλυτικό θα πρέπει απαραίτητα να ακολουθεί τις οδηγίες που αναγράφονται στη συσκευασία του χρώματος. Σε διαφορετική περίπτωση επηρεάζονται αρνητικά ιδιότητες, όπως: η καλυπτικότητα και η πρόσφυση του χρώματος καθώς και η απόχρωση.
Η βαφή μίας επιφάνειας περιλαμβάνει απαραίτητα την προεργασία που γίνεται στο υπόστρωμά της καθώς η καλή κατάσταση του υποστρώματος (σταθερότητα, πρόσφυση, καθαριότητα, επιπεδότητα) στοιχεία που αποτελούν καθοριστικούς παράγοντες για την επιτυχία της εφαρμογής, επηρεάζουν το τελικό αισθητικό αποτέλεσμα και τη διατήρησή της στο χρόνο, με τα ελάχιστα δυνατά προβλήματα.
Αν το υπόστρωμα είναι ασταθές, το ίδιο ασταθή θα είναι και όποια επιπλέον στρώματα εφαρμογών (βαφής στην περίπτωσή μας) γίνουν πάνω σε αυτό. Η εφαρμογή θα κινδυνεύει κάθε στιγμή να πάθει ζημιά και θα χρειασθεί τοπική ή ολική αποκατάσταση.
Φροντίζουμε να δημιουργούμε πάντοτε σταθερά υποστρώματα πριν την εφαρμογή βαφής σε αυτά. Αφού έχουμε απομακρύνει σαθρά σημεία και σκόνη, παλαιές μη σταθερές βαφές, ή άλλα ξένα σώματα, ασταρώνουμε με ειδικά αστάρια, ώστε να δημιουργήσουμε τις απαραίτητες προϋποθέσεις για να προχωρήσουμε στη βαφή της επιφάνειας
Aστάρωμα
Η προεργασία μίας επιφάνειας (υπόστρωμα βαφής) με την εφαρμογή σε αυτήν κατάλληλου ασταριού διασφαλίζει:
Τη σταθερότητα του υποστρώματος βαφής
Την αύξηση των ιδιοτήτων πρόσφυσης του υποστρώματος
Τη μείωση της απαίτησης για πολλά ‘χέρια’ τελικής βαφής
Το ομοιόμορφο αποτέλεσμα της τελικής επιφάνειας λόγω σταθερής απορροφητικότητας του υποστρώματος στο σύνολό του
Την αποφυγή δημιουργίας εξανθημάτων (πεταλίδες) μετά το πέρας της εφαρμογής (εφαρμογή σε επιφάνειες από σοβά)
ΧΡΩΜΑ
Διαλύτες πλαστικών, ακρυλικών, εποξειδικών συστημάτων & βερνικοχρωμάτων, ασταριών διαλύτου, βελατούρας διαλύτου κ.ά.
Όταν ανοίξουμε το δοχείο του χρώματος για να βάψουμε, το χρώμα αποκτά πυκνότερη από την αρχική υφή καθώς εξατμίζονται οι διαλύτες που αυτό περιέχει στη σύνθεσή του.
Για να το επαναφέρουμε στην αρχική του κατάσταση, να το κάνουμε ‘εργάσιμο’, να δουλεύεται σωστά και με ευκολία, προσθέτουμε το κατάλληλο σε κάθε χρώμα διαλυτικό (σε υδατοδιαλυτά χρώματα προσθέτουμε νερό), σε αναλογία αραίωσης όχι μεγαλύτερη από αυτή που αναφέρεται στις οδηγίες της συσκευασίας του χρώματος.
Δεν αναμειγνύουμε ποτέ δύο διαφορετικά διαλυτικά στο ίδιο χρώμα.
Η αραίωση του χρώματος με διαλυτικό είναι σωστό να γίνεται σε θερμοκρασία δωματίου καθώς οι πολύ υψηλές ή οι πολύ χαμηλές θερμοκρασίες επηρεάζουν την πυκνότητα του χρώματος και μας ξεγελούν ως προς την κατάλληλη ποσότητα διαλυτικού που πρέπει να προστεθεί σε αυτό.
Καθορίστε την πυκνότητα του χρώματος ανάλογα με τον τρόπο εφαρμογής του. Η πυκνότητα θα πρέπει να διαφέρει, για παράδειγμα, ανάλογα με το αν το χρώμα θα εφαρμοσθεί με πινέλο, ρολό ή με ψεκασμό (με πιστόλι Airless).
Μην αφήνετε το δοχείο του διαλυτικού ανοιχτό για πολλή ώρα γιατί ως πτητικό υλικό εξατμίζεται πολύ γρήγορα.
Με το διαλυτικό αραίωσης του κάθε υλικού, καθαρίζονται και τα εργαλεία εφαρμογής του